Představte si, že přes noc nasněžila velká spousta sněhu. Silničářům se porouchaly jejich sněžné pluhy a úkolem vašich žáků je sestrojit vozítko pro odhrabaní či odvoz sněhu. Ideální možnost využít robotické hračky také v technické výchově. Co vy na to?
AKTIVITA: SESTROJ SNĚŽNÝ PLUH
Časová dotace | Cca 20-30 minut |
Doporučený věk dětí | Od cca 10 let |
Vstupní požadavky na dítě | Základní dovednosti práce s robotickou hračkou Dash & Dot. Základní manipulace se stavebnicovými díly. |
Nutné vybavení | Dash (1 ks do skupiny) Stavebnice (vyzkoušeno Lego) Digitální zařízení (např. iPad) Vata |
Vzdělávací oblast RVP | Informatika Člověk a svět práce |
Digitální kompetence | 2.1 Interakce prostřednictvím digitálních technologií 2.4 Kolaborace prostřednictvím digitálních technologií 5.3 Kreativní použití digitálních technologií |
Cíl aktivity | Žák vytvoří sněžný pluh pro robotickou hračku za použití tradičních i netradičních materiálů. Žák udržuje pořádek na pracovním místě a dodržuje bezpečnost práce při tvorbě. Žák pomocí stavebnice provádí jednoduchou montáž a demontáž. Žák je schopen sestavit algoritmus / postup práce. Žák se naučí algoritmicky myslet. |
Anotace:
Snem snad každého kluka je stát se popelářem. To sice dnes nebude na pořadu dne, i když s menší úpravou by se to určitě dalo také využít. Stačí použít místo sněhu odpadky a rázem můžete s dětmi probrat třídění odpadu. Ale teď se vraťme ke sněhové vánici.
Postup aktivity SESTROJ SNĚŽNÝ PLUH:
Před započetím této aktivity si připravte sněhovou vánici. Stačí na zem natrhat kousky vaty a je to! V úvodu aktivity společně s dětmi sehrajte scénku, že přes noc nasněžilo, silničářům se pokazily všechny stroje a jejich úkolem je tedy sestrojit pomocí tradičních i netradičních materiálů sestavit sněžný pluh, případně jiný stroj, a sníh odhrnout na hromady. Využijte nejen obyčejného ovládání v aplikaci Wonder, ale také blokového programování.