Máme tady obdobu předchozí aktivity BeeBot & BlueBot – Staň se baletním mistrem. Tentokrát se podíváme do zrcadlového bludiště.
AKTIVITA: JAKÉ JE TO BÝT ZRCADLEM?
Časová dotace | Min 45 minut |
Doporučený věk dětí | Od cca 8-10 let |
Vstupní požadavky na dítě | Základní schopnost orientace v prostoru. Základní dovednost práce s robotickou hračkou. Základní dovednost a schopnost programování – pochopení, co je to algoritmus. |
Nutné vybavení | BeeBot nebo BlueBot (alespoň 2 kusy do skupiny) Digitální zařízení (tablet, mobil apod.) Zrcadlo |
Vzdělávací oblast RVP | Informatika |
Digitální kompetence | 2.1 Interakce prostřednictvím digitálních technologií 2.2 Sdílení prostřednictvím digitálních technologií 2.4 Kolaborace prostřednictvím digitálních technologií 3.1 Vytváření digitálního obsahu 3.4 Programování 5.3 Kreativní použití digitálních technologií |
Cíl aktivity | Žák sestaví algoritmus pohybu. Žák sestaví zrcadlový algoritmus pohybu. Žák se naučí algoritmicky myslet. Žák prostřednictvím robotických hraček spolupracuje s ostatními. Žák s pomocí digitálního zařízení vytváří digitální obsah. |
Anotace:
V předchozí aktivitě jste si zahráli nejen na programátory, ale také scénáristy, režiséry a kameramany. Tentokrát to bude velmi obdobné, ale posuneme se zase o level výš.
Postup aktivity JAKÉ JE TO BÝT ZRCADLEM?:
V úvodu aktivity si s žáky povídejte o zrcadlovém bludišti… zda už v nějakém byli, jaký to byl pro ně zážitek, co se jim na tom líbilo, nebo naopak nelíbilo. Co nám vlastně zrcadlo říká? Co v nás odráží? Máte-li starší děti, můžete si i filozoficky zadebatovat.
Poté vytvořte skupiny (opět můžete využít námi známý nástroj Flippity – Random Name Picker) o minimálně 2 členech. Do skupiny rozdejte 2 včelky. Nejprve děti pobídněte k aktivitě, aby vyzkoušely naprogramovat včelku a pustili ji před zrcadlem. Úkolem je nejen programování, ale především sledovat pohyb včely a toho, co se v zrcadle odráží. Co nám to říká? Debatujte…
Poté zadejte druhou část úkolu, a to zrcadlově naprogramovat druhou včelku, abychom získali stejný obraz jako v zrcadle. Vždy nabádejte děti k tomu, aby si algoritmus nejprve sestavily na papíře, nebo za použití kartiček se šipkami.
Nakonec můžete natočit video jako v předchozí aktivitě.