Tato aktivita poskytne žákům návod, jak vytvořit silné heslo. Je důležité, aby si žáci uvědomili, jak se silné heslo tvoří a že nestačí napsat pouze pár znaků na klávesnici. Pokud budou následovat pokyny v aktivitě krok za krokem, vytvoří si silné heslo. Důležité je následné zhodnocení aktivity, aby si žáci uvědomili, proč jsou aktuálně vytvořená hesla správná.
AKTIVITA: JAK VYTVOŘIT SILNÉ HESLO?
Časová dotace | Cca 15-20 minut |
Doporučený věk dětí | Od 9 let |
Vstupní požadavky na dítě | Základní dovednosti práce s digitálním zařízením. |
Nutné vybavení | Unplugged metoda – papír a tužka (vytištěný pracovní list) S využitím digi zařízení – digitální zařízení s grafickým editorem |
Vzdělávací oblast RVP | Informatika Člověk a jeho svět Jazyk a jazyková komunikace Člověk a zdraví Člověk a společnost |
Digitální kompetence | 2.1 Interakce prostřednictvím digitálních technologií 2.6 Správa digitální identity 3.1 Vytváření digitálního obsahu 4.2 Ochrana osobních údajů a soukromí 4.3 Ochrana zdraví a pohody |
Cíl aktivity | Žák se naučí správně zabezpečit svůj účet. Žák se naučí vytvořit silné heslo. Žák pochopí důležitost silného hesla. Žák se zamyslí nad důležitostí ochrany svých účtů. |
Tematické zaměření: Aktivitu je vhodné zařadit k tématům ochrana osobních informací, bezpečnost na internetu, heslo atd.
Možnosti realizace: Aktivitu mohou žáci realizovat klasicky na papír nebo pomocí dotykového zařízení. Důležité je, aby si uvědomili, k čemu návod slouží a snažili se heslo v jakékoliv podobě vytvořit. V rámci projektové výuky, skupinové práce nebo jen jako domácí úkol mohou žáci podobný návod vytvořit.
K tvorbě návodu mohou použít jakékoliv grafické editory nebo programy, např.: tvorba příběhu či hry
v programu Scratch, která má za úkol naučit lidi okolo nás tvořit silná hesla.
Heslo –labyrint
Tato aktivita následuje po teoretické části –Heslo. Podstatou této aktivity je, aby si žák uvědomil, které z uvedených hesel je správné a bezpečně ho připojí k jeho oblíbené hře. Po této aktivitě je důležitá diskuse s žákem, proč zrovna dané heslo je správné a co je na ostatních heslech špatně.