Využití robotických hraček ve výuce výtvarné výchovy není žádnou novinkou. Kromě toho že jako vyučující ozvláštníte hodinu, můžeme vám zaručit, že to děti určitě bude bavit! A přitom stačí tak málo. Jedna krabice, papíry a pár barviček. Jo a taky Sphero koule. A co s ní?
AKTIVITA: STAŇ SE ABSTRAKTNÍM UMĚLCEM
Časová dotace | Cca 45-90 minut |
Doporučený věk dětí | Od cca 10 let |
Vstupní požadavky na dítě | Základní dovednosti práce s digitálním zařízením. Základní dovednosti práce se Sphero koulí. |
Nutné vybavení | Sphero koule (alespoň 1 ks do skupiny) Velké archy papírů (alespoň 1 ks A3 do skupiny) Nízká krabice (alespoň 1 ks o velikosti A3 do skupiny, ideálně plastová, aby se dala znovu použít) Barvy (tempery apod.) |
Vzdělávací oblast RVP | Informatika Umění a kultura |
Digitální kompetence | 2.1 Interakce prostřednictvím digitálních technologií 2.4 Kolaborace prostřednictvím digitálních technologií 5.3 Kreativní použití digitálních technologií |
Cíl aktivity | Žák za pomocí barevných linií a tvarů vytvoří abstraktní umělecké dílo. Žák za pomocí manipulace s robotickou hračkou vytvoří akční tvar malby a kresby. Žák k tvorbě využívá některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médií. |
Anotace:
Přichází možnost, jak si oživit výuku výtvarné výchovy za použití robotických hraček. Kromě robotické Sphero koule a tabletu (či jiného mobilního zařízení) vám budou stačit základní výtvarnické potřeby v podobě papírů a barev, a taky pár krabic, abyste zamezili tomu největšímu nepořádku.
Postup aktivity STAŇ SE ABSTRAKTNÍM UMĚLCEM:
V úvodu aktivity zahajte s dětmi diskusi na téma Abstraktní umění. Co si pod tímto názvem představují, zda se jim takové obrazy líbí, co říkají na jejich interpretaci či jejich prodejné ceny. Poté vytvořte skupiny abstraktních umělců (pokud však máte dostatek pomůcek, mohou žáci pracovat také samostatně). K vytváření skupin můžete použít ověřený nástroj Flippity – Random Name Picker. Rozdejte žákům potřebné pomůcky a zadejte zadání: Jejich úkolem je vytvořit abstraktní obraz za použití Sphero koule a různých barev. Zkuste je nabádat k tomu, aby obraz něco vyjadřoval. Aby to nebyly pouhé čmouhy na papíře. Výsledné díla poté sdílejte s ostatními, například na chodbách vašeho školského zařízení.